Home فرهنگی گزارش آماری و فنی فروش کنسرت همایون شجریان

گزارش آماری و فنی فروش کنسرت همایون شجریان

0
گزارش آماری و فنی فروش کنسرت همایون شجریان
گزارش: با پایان یافتن پیش‌فروش اینترنتی کنسرت همایون شجریان، با توجه به ابعاد کم‌نظیر این رویداد ملی، گزارش تحلیلی و آماری زیر تقدیم مخاطبان محترم می‌شود:
۱. سی سانس سالن همایش کشور و حدود ۸۰.۰۰۰ بلیت به ۲۸.۰۰۰ خریدار، در سه مرحله، مجموعا در شش ساعت به فروش رسید، که بر اساس برآوردها قابلیت تمدید به چند برابر این میزان و با همین سرعت فروش وجود داشته‌است.
۲. بلیت‌ها از ۱۲۰.۰۰۰ تومان تا ۳۹۵.۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد و جمعا بیش از ۱۲۰۰ بلیت ردیف VIP از سوی همایون شجریان به صورت رایگان و بر اساس قرعه‌کشی به دانشجویان محترم داوطلب و احراز هویت‌شده تقدیم شد.
۳. در نخستین روز پیش‌فروش در روز یکشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱، از یک ساعت پیش از آغاز فروش که برای ساعت ۱۷ برنامه‌ریزی شده‌بود، مراجعه اختصاصی مخاطبان این کنسرت به سایت تیوال آغاز شد و در یک نمودار صعودی تا ۱۷:۱۲ بیش از ۴۰۰ هزار نفر به سایت مراجعه نمودند. صرفا در ۱۲ دقیقه آغازین فروش، از سوی بیش از ۷۰ هزار نفر در مجموع ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اتصال شبکه به زیرساخت‌های تیوال برقرار شد.
در نمودار مهم دیگری در بالاترین نقطه، تعداد ۲۰ هزار درخواست خرید در یک ثانیه به ثبت رسید. گفتنی‌است در بیش از ١۵ دقیقه از آغاز نوبت‌های بعدی فروش، خرید موفق بیش از ۱۰۰۰ بلیت در دقیقه ثبت شده‌است.
۴. هرچند تیوال از هفته‌ها پیش از زمان فروش اینترنتی، استقبال فراتر از دیگر پروژه‌ها را در این کنسرت پیش‌بینی و ارتقاهای سخت‌افزاری و نرم‌‌افزاری ویژه‌ای را اجرا کرده‌بود، اما زیرساخت‌های تیوال که پیش از این به سادگی از پس پرفروش‌ترین کنسرت‌ها و تئاترها برآمده‌بود، آمادگی چنین ارقامی را نداشت و فروش در دقایق آغازین متوقف شد تا تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.
در ادامه با یک کار تیمی، تخصصی و شبانه‌روزی تمهیدات فنی قابل انجام در کوتاه‌مدت اندیشیده و اجرا شد. این اقدامات شامل بهبودهای فرآیندی تیوال و همچنین تعامل با درگاه‌های بانکی و بهینه‌سازی آن‌ها برای پاسخ به این حجم پرداخت همزمان بود.
تیوال از بابت مشکلات روز نخست، از همه مخاطبان عزیز این کنسرت، صمیمانه عذرخواهی می‌کند و امیدوار و مصمم است با تکیه بر این تجربه منحصر به فرد، کیفیت خدمات خود را به سطح جهانی برساند.
۵. این رویداد، قابل صحبت و مقایسه با رکوردهایی است که از سوی برترین نام‌های تاریخ موسیقی دنیا به ثبت رسیده و در اینجا با یک هنرمند ایرانی و از سوی هنردوستان ایرانی رقم خورده‌است.
به عنوان نمونه‌هایی از برترین رکوردهای فروش قابل صحت‌سنجی از منابع معتبر، که در فضاهای غیرباز و با صندلی انجام شده‌است، می‌توان به رکورد سایت Ticketmaster با فروش ۵۰.۰۰۰ بلیت کنسرت Garth Brooks در نیم ساعت در سال ۲۰۲۱ و فروش ۷۵.۰۰۰ بلیت کنسرت رولینگ استونز در ۵۱ دقیقه در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.
۶. اقدامات متنوعی برای مواجهه با بازار سیاهِ شکل گرفته برای بلیت‌های این کنسرت، شامل بسته‌شدن مجاری اصلی در دو پلتفرم مطرح برای حذف آگهی‌های مربوطه و کمک به خریداران این‌گونه بلیت‌ها انجام شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here