Home اقتصادی واکنش نایب‌رئیس اتاق اصناف به اهانت مدیر فضای بهبود فضای کسب‌وکار

واکنش نایب‌رئیس اتاق اصناف به اهانت مدیر فضای بهبود فضای کسب‌وکار

0
واکنش نایب‌رئیس اتاق اصناف به اهانت مدیر فضای بهبود فضای کسب‌وکار
نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران در پاسخ به اهانت رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار به اصناف و اتحادیه های صنفی بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرد.
گزارش: متن بیانیه ابراهیم درستی به سرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
امام علی(ع): هيچ بی شرمی و وقاحتی چون بهتان زدن نيست.
جای بسی تاسف دارد که یک مدیر دولتی به خود اجازه می‌دهد به اصناف که امام راحل‌خمینی کبیر (ره) بازوان ستبر انقلاب نامیدشان چنین بی‌محابا حمله کند.
آن روز که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: بعضی عادت کرده بودند، یا عادت کرده‌اند که نسبت به اصناف و کسبه و بازرگانان، به‌طور مطلق زبان به بدگویی باز کنند؛ این غلط است، مخاطبشان نه فقط مردم که مسولان دولت هم هستند.
جامعه صنفی نه امروز و دیروز که از آن زمان که تاریخ ثبت کرده، متدین‌ترین، صادق‌ترین و خدمتگزارترین افراد جامعه و همراه‌ترین آنها با علمای اسلام و روحانیت بوده‌و هستند.
اینکه در هر جامعه معدود انگشت شمار خطایی مرتکب می‌شوند، اتفاقی دور از ذهن نیست، چنانکه به دفعات شاهد بوده‌ایم که مدیرانی از بدنه دولت به خطا رفته و عقوبت کار خود را دیده‌اند. در جامعه صنفی هم اگر خطاکاری هست باید با آن شخص برخورد شود نه اینکه به دلیل خطای یک نفر، جامعه‌ای سه میلیون نفری اصناف و ۸۳۰۰ اتحادیه صنفی در کشور را مورد اتهام و افترا قرارداد.
ابتدا از رسانه ملی که همواره همراه و یار اصناف بوده است و به دفعات ثبت کننده خدمات این قشر شریف بوده گلایه می‌کنم که نباید فرصت در اختیار افرادی قراردهد که چنین بی‌رحمانه خادمان ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد اتهام قراردهد، همچنین طبق قانون باید زمان لازم در اختیار اصناف برای پاسخگویی در رسانه ملی قرار گیرد.
گلایه بعدی از دولت است که به مدیران مسئولیت می‌دهد پیش از آنکه جامعه مخاطب خود را بشناسند. از وزیر محترم اقتصاد و دارایی درخواست رسیدگی سریع و برخورد قاطع با این مدیر زیر مجوعه ایشان را دارم. وقتی رئیس جمهور محترم تاکید بر اعتماد بر اصناف دارند و آنها را امین دولت میدانند، چطور یه مدیر میانی دولت به خود اجازه چنین اظهاراتی را می دهد.
مگر نه اینکه تمامی مقامات ارشد دولت‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی اذعان داشته‌اند که اصناف همواره یار و یاور دولت بوده‌اند و در سخت‌ترین تنگناها به میدان آمده‌اند، پس چه می‌شود که رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد در گفتگویی تلویزیونی ۸۳۰۰ اتحادیه‌ صنفی در کشور را متهم به داشتن امضاهای کثیف می نماید.
به عنوان یکی از خدمتگزاران مردم، اصناف و انقلاب اسلامی ایشان را به مناظره رو در رو دعوت می‌کنم تا اثبات کنم که اصناف از پاک‌ترین و شریف‌ترین اقشار ایران عزیز هستند.
این مدیر جوان و تازه از راه رسیده وزارت امور اقتصادی و دارایی پیش از آنکه از نزدیک با جامعه صنفی آشنا شود، ظرفیت و توانمندی سه میلیون واحد صنفی را درک کند، آلام، مصائب و مشکلات ۹ میلیون شاغل در این حوزه را درک کند، چگونه به خود اجازه می‌دهد چنین بی‌پروا توهین کرده و اتهام بزند.
از مدیری که برای بهبود فضای کسب و کار مامور شده‌است، می‌پرسم که تا امروز در این حوزه چه کرده‌اید، چقدر برای اصلاح قوانینی متعدد و موازی که بعضا با هم منافات داشته و گره‌ای کور ایجاد کرده‌اند، قدم برداشته‌اید.
آیا بهتر نبود پیش از آنکه زبان به تخریب اصناف بگشایید، کمی روی قوانین مطالعه می‌کردید، خیل بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی که از سوی دستگاه‌های دولتی صادر شده‌است را بازبینی می‌کردید تا متوجه شوید که اتحادیه‌های صنفی جز عمل به قانون کار دیگری انجام نمی‌دهند و اگر قانونن مداری خطا است، دیگری سخنی باقی نمی‌ماند.
آقای سیاح اینکه در شهری از مدیران یک اتحادیه خطایی سرزده به شما این اجازه را نمی‌دهد که کل اتحادیه های صنفی کشور را خطاب توهین و اتهام قرار دهید.
به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ اصناف اعلام میدارم این بی‌مهری و کم لطفی را به پای دولت نگذاشته و همچون همیشه در نهایت آرامش و متانت همچنان برعهد خود با مردم و انقلاب باقی هستیم.
بار دیگر تاکید می‌کنم برای صیانت از حرمت اصناف و اتحادیه های صنفی کشور، رییس مرکز ملی بهبود فضای کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی به مناظره رو در رو دعوت می‌کنم تا با بررسی همه جوانب امر مشخص شود که اتحادیه های صنفی کشور خادمان اصناف، مردم و مجریان قانون هستند و خطای یک نفر را نمی‌توان به کل این جامعه تعمیم داد.

خادم کوچک خانواده بزرگ اصناف

ابراهیم درستی

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل