Home فرهنگی ضرب سکه‌های یادبود از سوی یونان به مناسبت نبرد ترموپیل

ضرب سکه‌های یادبود از سوی یونان به مناسبت نبرد ترموپیل

0
ضرب سکه‌های یادبود از سوی یونان به مناسبت نبرد ترموپیل
دولت یونان به مناسبت ۲۵۰۰مین سال نبرد ترموپیل سکه های ۲ و ۱۰ یورویی ضرب کرد. بر روی سکه ۱۰ یورویی هفت سرباز هخامنشی در برابر هفت سرباز یونانی نقش بسته اند.
گزارش: نبرد ترموپیل در سال ۴۸۰ پیش از میلاد بین یونانیان متحد شده به فرماندهی لئونیداس پادشاه اسپارت و ایرانیان به فرماندهی خشایارشا در گذرگاه ساحلی ترموپیل بین کوه آنوپه و خلیج مالیاک در غرب دریای اژه به وقوع پیوست.
در این جنگ خشایارشا ارتش زمینی و دریایی عظیمی تدارک دید، پادشاه اسپارت نیز با سیصد تن از سپاهیان خود و پنج هزار نفر یونانی با سپاهیان خشایار‌شا روبه‌رو گردید سپاه یونان به سختی شکست خورد و پادشاه اسپارت کشته شد.
یونانی ها معتقدند در این نبرد شجاعانه مقاومت کرده و علیرغم شکست در برابر ایران، سربازانشان شایسته ستایش و بزرگداشت هستند.
مسئولان ما هم معتقدند تاریخ پر شکوه ایران که یکی از ستون‌های تمدن ساز بشری است باید از کتاب‌های درسی حذف شود تا نسل نوجوان ما با این افتخارات آشنا نشود!
مسئولان ما نمی دانند اولین اقدام در تعلیم و تربیت، هویت سازی برای نسل جدید است، نسلی که ارتباطش با گذشته خود قطع شود، قطعا نسل بی هویتی خواهد بود.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here