Home فرهنگی کشف تخته سنگ باستانی در وسکاره رودهن پس از سیل

کشف تخته سنگ باستانی در وسکاره رودهن پس از سیل

0
کشف تخته سنگ باستانی در وسکاره رودهن پس از سیل
بر اثر جاری شدن سیل شدید و بی سابقه در روستای وسکاره از توابع رودهن کتیبه ای به خط کوفی کشف شد.
گزارش: یکی از روستایی ها پس از فروکش کردن سیل ، که در پی پیدا کردن اتومبیل خود در امتداد رودخانه بود به تخته سنگی برخورد کرد که خطی عجیب روی آن حک شده بود.او بلافاصله مسئولان روستا را در جریان گذاشت.
محمود طهرانی ، عضو روستای وسکاره در همین حال گفت که پس از شنیدن کشف تخته سنگ باستانی در انتهای رودخانه به محل پیدا شدن سنگ رفتم و به کمک کارگرها این سنگ که وزنی بالای دویست کیلوگرم دارد را بسختی به ساختمان شورای روستای وسکار منتقل کردیم و میراث فرهنگی دماوند را در جریان ماجرا قرار دادیم.
طهرانی افزود که پاسداری از میراث نیاکانمان از وظایف ما است و ما در این خصوص حساسیت های خودمان را داریم و به سوداگران رحم نمی کنیم.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی دماوند که با اکیپی از کارشناسان راهی وسکاره شده است در همین حال گفت که چون در این منطقه گورستان قدیمی است بنابر این و به احتمال زیاد این یک سنگ قبر است و خطی که روی آن نوشته شده است به زبان کوفی و یا زبان محلی است اما اطلاعلت دقیق تر را باید کارشناسان و اساتید فن بدهند.
لازم به ذکر است که در سیل ویرانگر وسکاره علاوه بر مرگ یک روستایی ، ویلاهای زیادی تخریب شد و به مسجد جامع این روستا هم آسیب های وارد شد. همچنین سیل 16 دستگاه اتومبیل را با خودش برد و صدها میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت.
عارف واحد ناوان

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here