Home اقتصادی دولت شوخی با معیشت مردم را متوقف کند

دولت شوخی با معیشت مردم را متوقف کند

0
دولت شوخی با معیشت مردم را متوقف کند
گزارش: وقتی کالایی در بازار کمیاب می‌شود ‌در افواه گفته می‌شود که دولت مجددا می‌خواهد قیمتش را افزایش دهد! استدلالشان نیز این است که در اثر کمیابی کالا، ولعی کاذب در مردم ایجاد شده و سپس در موقع عرضه فراوان در بازار؛ قیمت بالاتر، راحت‌تر می‌خرند!

چون این دولت خود را جهادی، راستگو و مردمی می‌داند، لذا بعید بنظر می رسد که بخواهد مردمش را بفریبد! اما بعد از کمیاب شدن ماکارونی در اوایل سال جاری و سپس افزایش قیمت چندین برابریش و سپس عرضه فراوان آن در بازار به این ضرب‌المثل عوام که «تا نباشد چیزکی؛ مردم نگویند چیزها» ایمان آوردم!
هنوز درباره چرایی مخفی‌کاری وکلک زدن به مردم در این دولت راستگو مردد بودم که رییس اتحادیه بنکداران در مصاحبه رسمی‌اش با سیمای حکومتی اظهار کرد: «ما آماده عرضه تولید ماکارونی اسفند در بازار بودیم، ولی دستور آمد که تا اطلاع ثانوی، از عرضه ماکارونی به بازار خودداری کنید!؟»
ظاهرا دولت خودرا وارد دومینوی خطرناکی کرده است!؟ به عبارت دیگر گویا بازی ماکارونی و روغن و سکوت نجیبانه مردم دولت را خوش آمده و بهمین دلیل می‌خواهد با نان نیز چنین برخوردی را بنماید!؟ نان؛کالایی که قوت لایموت مردم است!
در محله ما اینروزها صف‌های طویلی درجلوی نانوایی‌ها تشکیل شده است! با بررسی بیشتر فهمیدیم که برخی از نانوایی‌های محل بدلیل «فقدان آرد!؟» تعطیل هستند و دیگران نیز به دلیل کمبود آرد زودهنگام تعطیل می‌کنند!؟
بقول استادمحقق داماد «گویا صاحبان قدرت (اعم از ملی و استانی) خودرا به خواب زده اند» خوابی که می دانید به راحتی بیدار نمی شوند!
امیدوارم این بازی خطرناک را باقوت لایموت مردم نکنند! چه، درغیراینصورت ممکن است مردم آنها را بدجوری از خواب بیدار کنند!
عنایت داشته باشند که مردم نیز مثل آنها «خط قرمز» دارند! بااین تفاوت که خط قرمزهای حکومت» من درآوردی» است، اما خط قرمز مردم تنها کالای باقیمانده برسر سفره‌هایشان است! لطفا مراقب این خط قرمز مردم باشید!
به قول سعدی شیرین سخن «من آنچه شرط بلاغ است با تو گویم/ تو خواه ازسخنم پندگیر و خواه ملال».

علی فریدونی- مشهد، عضو هیات علمی

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل